The Bird

I rarely photograph birds, they are often too far away and usually, I carry my system camera with a macro lens. But sometimes it feels a bit too heavy to carry around when I’m out with my doggies.

This time I had my new, much smaller and more handy Panasonic Lumix DC-TZ200 with me. My old TZ100 was beyond repair; I must have accidentally dropped it too many times. The bird was far away, it’s a great long-zoom camera. Although not that far, he’s looking at me wondering what I’m doing.

16 responses to “ The Bird”

  1. Mr. Ohh's Sideways View Avatar

    Very nice 🤣🙃😎

    1. Anita Avatar

      Thank you Mr. Ohh!! 😁

  2. Alittlebitoutoffocus Avatar

    Yes, it looks like a stonechat to me. I love those little cameras, but a couple of my Lumix’s decided to pack up, so I moved over to Sony. However the zoom isn’t as good. 😌

    1. Anita Avatar

      I chose the Panasonic Lumix again because I was so happy with the one I had before. A very good handy camera 😁 Yes, I guess your are right, it’s a Stonechat. Thanks for commenting Mike.

  3. bpz3 Avatar

    Den kamerans zoom är suverän. Om du tog bilden “frihand” utan att stöta den mot ett fast underlag så är det ett fantastiskt resultat. Min lilla Sony har 30x zoom, men den behöver stödjas mot nåt solitt om man säger så.

    1. Anita Avatar

      Ja, frihand var det och jag tror att även min lilla Panasonic har 30x zoom. När man kan bör man nog alltid stödja sig mot något för att få bästa skärpa eller använda stativ. Fast jag har aldrig använt mig av stativ. Tack för din kommentar BP!!

  4. zannyro Avatar

    You captured him beautifully.

    1. Anita Avatar

      Thank a lot for commenting.
      I tried to find your site but did not succeed?

  5. Susanne Avatar

    Så fin bild på den lilla skönheten! Att fota fåglar är roligt men många gånger svårt. Dom sitter sällan still någon längre stund. Allt gott!

    1. Anita Avatar

      Tack Susanne., Ja, fåglar är väl som fjärilar, ständigt i rörelse.

  6. Georgina Avatar

    Great shot and agree with you difficult to carry a heavier camera. I take mine sometimes though just to identify birds through the zoom. A lumix too but big.

    1. Anita Avatar

      Thanks a lot for commenting Georgina.

  7. navasolanature Avatar

    Love those basenjis too. Very ancient breed?

    1. Anita Avatar

      Yes, they belong to an ancient breed. I think I have to translate my description of these amazing dogs. I thought the “Translator” did it but see it doesn’t work from Swedish to English. Thanks a lot for your comment.

  8. Jag Avatar

    Snyggt fångad pippi. Jag är i färd med att skaffa mig en ny kompaktkamera och det får nog bli den som du har. Det är bara lite konstigt att det inte har kommit några nya på flera år, det är bara priset som har gått upp. Jag behöver ha en lätt zoomkamera, kan inte bära med mig telet, det väger för mycket och det är också en fördel om jag kan fota fåglar genom fönstret, vilket jag minns att PL var bra på. Just nu har jag en stor skara koltrastar utanför, de pickar efter fallna äpplen i snön.

    1. Anita Avatar

      Jag är väldigt nöjd med den lilla kameran som är en efterföljare till den jag hade innan som jag gillade skarpt. Priset verkar variera en del, jag köpte min från Grekland för 675 euro, de verkar vara dyrare i Sverige. Väljer du TZ100 istället för TZ200 blir det billigare och jag är säker på att du kommer att uppskatta den väldigt myket.

Your comment is valuable

Translate »

Discover more from Anita's Images

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading